گالری عکس

به گزارش روابط عمومی دانشکده پیراپزشکی: جلسه بازدید مدیر مرکز توسعه و مطالعات دانشگاه از دفتر توسعه آموزش دانشکده با حضور دکتر عظیم میرزازاده مدیر مرکز توسعه و مطالعات دانشگاه، دکتر وحید چنگیزی معاون آموزشی، سپند ریاضی کارشناس مسئول واحد برنامه‌ریزی آموزشی EDC، دکتر لیلا شاهمرادی مدیر دفتر توسعه آموزش دانشکده و اعضای کمیته EDO چهارشنبه ۲۵ مرداد ۹۶ برگزار شد.
در ابتدای جلسه دکتر چنگیزی ضمن خوشامدگویی به بیان مطالبی در خصوص راه‌اندازی و فعالیت‌های صورت گرفته در دفتر توسعه آموزش و روند پیشرفت آن پرداخت و گفت: دفتر توسعه آموزش بازوی مهم دانشکده است و تعامل با دانشجویان برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین دیدگاه ما در پیشبرد اهداف آموزشی دانشکده دیدگاه عمیقی است.
در ادامه دکتر شاهمرادی گزارشی از فعالیت‌های ۴ ساله دفتر توسعه آموزش ارائه کرد و نکاتی را در خصوص تغییر روش‌های سنتی آموزشی و طراحی نرم‌افزاری جهت پایش آن بیان کرد.
دکتر یوسف عرفانی مسئول کمیته دانشجویی EDO درزمینهٔ طرح منتورینگ توضیحاتی را ارائه داد و گفت با توجه به وجود رشته‌های متنوع بالینی و غیر بالینی در دانشکده این طرح بسیار مؤثر خواهد بود. در ابتدا این طرح را با سه رشته رادیولوژی، HIT و علوم آزمایشگاهی آغاز کردیم و ادامه خواهیم داد.
دکتر آزاده امیدخدا مسئول کارگاه‌ها EDO به بیان توضیحاتی پیرامون اقدامات انجام‌شده پرداخت و اظهار داشت: در سال گذشته برگزاری کارگاه‌ها درزمینهٔ توانمندسازی دانشجویان تحصیلات تکمیلی بود و در سال جاری تمرکز ما در برگزاری کارگاه‌ها برای اعضای هیات علمی خواهد بود...
دکتر فاطمه شیخ شعاعی مسئول آموزش مجازی EDO درزمینهٔ آموزش مجازی گفت: درترم گذشته ارزیابی از فعالیت کلاس‌های مجازی برگزارشده صورت گرفت، این ارزیابی در قالب چندین پرسشنامه از اساتید و دانشجویان بود که درزمینهٔ همکاری دانشجویان با چالش مواجه شدیم که در صورت حمایت بیشتر این مسئله برطرف خواهد شد.
دکتر میرزازاده ضمن تشکر از اعضای جلسه با تأکید بر ارتقای کیفی برنامه‌های آموزشی گفت: مباحث توسعه آموزشی باید خروجی مناسب داشته باشد. به دین معنی که بر اساس نتایجی که نیاز است حاصل شود افراد ترغیب به انجام اقدامات مناسب برای توسعه آموزش شوند و ما در این زمینه باید برخلاف گذشته پیامد محور عمل کنیم. به‌عنوان‌مثال باید اساتید نیاز به آموزش روش‌های نوین را احساس کرده و خود تقاضای شرکت در کارگاه‌های آموزشی را ارائه دهند.
وی افزود: در EDC دانشگاه از سال ۹۴ تا اکنون ۱۰ نشست فصلی داشتیم. یکی از چالش‌های توسعه آموزش عدم وجود شرح وظایف دفترهای دانشکده‌ها است. در این زمینه با اقداماتی که صورت گرفت و نظرسنجی از واحدها شرح وظیفه مدونی به تصویب شورای آموزشی دانشگاه رسید که به‌زودی به دانشکده‌ها ابلاغ خواهد شد. یکی از بندهای برنامه آموزشی دفتر توسعه حمایت از دفاتر توسعه است.
رییس دفتر توسعه آموزش دانشگاه اظهار داشت: دفتر توسعه آموزش دانشکده پیراپزشکی یکی از فعال‌ترین، موفق‌ترین و برنامه محورترین دفاتر توسعه دانشکده‌های دانشگاه است. دفتر توسعه نباید محدود به یک کارشناس یا یک مدیر بوده بلکه باید یک فضای گسترده را فراهم کند که اعضای هیات علمی در آن مشارکت کنند. دانشکده پیراپزشکی دارای برنامه‌های متنوعی است و این نکته مثبتی محسوب می‌شود. البته لازم است در خصوص توانمندسازی اعضای هیات علمی باید طرح و برنامه داشته باشید.
وی افزود: توانمندسازی باید به ارتقای کیفیت لینک شود که بتوان برای توانمندسازی برنامه تدوین کرد. باید در این زمینه بتوانیم اعضای هیئت‌علمی را رصد کنیم.
دکتر میرزاده گفت: تعامل با دانشجویان بسیار مفید است زیرا هم جوان می میانیم و هم به‌روز می‌شویم، تعامل با نیروی جوان باعث می‌شود خود انگیزشی ما افزایش یابد.
در پایان جلسه بازدید از اتاق EDO دانشکده انجام شد.